Nasz zespół

Fundacja powstała dzięki współpracy specjalistów posiadających fachową wiedzę i wieloletnie doświadczenie z dziedziny pedagogiki, psychologii i ochrony środowiska. Skupia ona ludzi o różnorodnych zainteresowaniach, co sprzyja wieloaspektowości naszych działań. Fundacja daje przestrzeń każdemu kto ma ochotę podjąć aktywność będącą w zgodzie z naszą rozwojową misją. Staramy się, by działacze Fundacji przestrzegali pewnych przyjętych przez nas standardów etycznych. Okazujemy szacunek wobec poglądów, postaw, przekonań i wartości każdej z osób, która chciałaby włączyć się w działania Fundacji.

Jednocześnie podkreślamy jak ważna jest dla nas troska o środowisko naturalne, humanitarna ochrona zwierząt i etyczne zachowania w środowisku pozarządowym przejawiające się m.in. we wspólnej realizacji celów z pominięciem zjawiska niezdrowej konkurencji i rywalizacji opartej na osobistych przesłankach. Zakładamy model organizacji, w której ludzie potrafią się ze sobą komunikować, są wobec siebie szczerzy i darzą się zaufaniem. Nie zawsze musimy się ze sobą zgadzać, ale oczekujemy od siebie hołdowania powyższym wartościom.

Ewa Kramek

Absolwentka Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska oraz Wydziału Zarządzania UŁ, posiada uprawnienia pedagogiczne. Ukończyła Szkołę Trenerów Metrum (trener umiejętności psychospołecznych), Kurs Podstawowych Umiejętności Trenerskich FED, Kurs Zaawansowanych Umiejętności Trenerskich FED oraz Akademię Trenerów Marschall Polska. Uczestniczyła w licznych szkoleniach i warsztatach z zakresu prowadzenia szkoleń, szeroko pojętych zagadnień związanych z edukacją i rozwojem, zarządzaniem w organizacjach non-profit, pozyskiwaniem funduszy i innych. Od 7 lat działa w sektorze pozarządowym współpracując z wieloma organizacjami, pracowała na  stanowisku koordynatora, edukatora, szkoleniowca, audytora i konsultantki merytorycznej projektów oraz samodzielnie tworzyła projekty edukacyjne. Posiada doświadczenie w pracy z grupami młodzieżowymi, pracowała w szkole jako nauczyciel oraz jako korepetytor gimnazjalistów w projektach  unijnych, na co dzień prowadzi warsztaty i kursy interdyscyplinarne dla dzieci i młodzieży. Współpracuje z ośrodkami doskonalenia nauczycieli w charakterze osoby prowadzącej szkolenia o różnorodnej tematyce na terenie całej Polski. Specjalistka z zakresu efektywnych metod uczenia się i edukacji terenowej, organizuje wyjazdy z programem edukacyjnymi realizujące podstawę programową, szkoli nauczycieli i edukatorów z zakresu projektowania zajęć terenowych. Przewodnicząca Komisji Dialogu Obywatelskiego ds. Nowoczesnej Edukacji przy Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Łodzi, autorka licznych scenariuszy zajęć i materiałów edukacyjnych. 

Prywatnie zafascynowana wszelkimi szeroko pojętymi przemianami, wierząca w cykliczność wszystkiego, dążąca nieustannie do poznawania wciąż nowych rzeczy oraz podejmowania wyzwań i szukania inspiracji. Relaksuje się podczas biegania po lesie, pływania, jogi i jazdy na rowerze oraz podczas  kontaktu z naturą.

Karolina Chyll-Gałecka

Trenerka, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji  UŁ, Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, Szkoły Trenerów Metrum oraz Akademii Trenerów Marschall Polska. Ukończyła wiele kursów doskonalących m.in.  z zakresu psychoedukacji, pedagogiki cyrku, komunikacji interpersonalnej, przeciwdziałania konfliktom, rozwijania pamięci.  Przeprowadziła ponad 1000 godzin szkoleniowo-warsztatowych zarówno dla pracowników firm, organizacji pozarządowych, urzędów, nauczycieli, seniorów, studentów i uczniów-w całej Polsce. Szkolenia dotyczyły m.in.  kreatywnej edukacji, pracy metodami aktywnymi, autoprezentacji, kreowania wizerunku i treningu antystresowego. Od 10 lat prowadzi kursy kreatywności dla młodzieży i dorosłych. Pracowała jako specjalistka ds. PR w międzynarodowej korporacji, była dyrektorem ds. dydaktycznych w firmach szkoleniowych, współpracowała w charakterze trenerki  z ośrodkiem doskonalenia nauczycieli, jest autorką wielu scenariuszy zajęć, programów kursów, audiobooków, gier karcianych i planszowych.

Prywatnie – lubi spacery, prace w ogrodzie, interesuje się zarządzaniem energią życiową poprzez oddychanie, mieszka na wsi w  domu, który dąży do stania się autonomicznym, zgodnie z jej filozofią życia. Ulubione momenty, to kiedy nic nie musi, a może wszystko, kiedy nie myśli a więc jest. Cel życiowy-bycie uprzejmą i odważną.

Jolanta Gęsicka – Absolwentka Wydziału Polonistyki UW, Arteterapii w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, Kursu Technik Teatralnych i Dramowych Stowarzyszenia ASSITEJ w Warszawie oraz Kursu Fotografii w WSF w Warszawie. Przez 6 lat nauczycielka języka polskiego w warszawskich szkołach (LXXXI LO, ZPSM nr 4, Gimnazjum „Startowa”). Ma duże doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z wykorzystaniem twórczych i aktywizujących metod. Zrealizowała m. in. projekt arteterapeutyczny dotyczący kwestii tożsamości oraz identyfikacji ze szkołą i klasą dla klasy wychowawczej – z wykorzystaniem technik plastycznych i metod parateatralnych. W Gimnazjum „Startowa” przez 3 lata kierowała szkolnym teatrem, gdzie młodzież wystawiała własne autorskie projekty. Ma doświadczenie w twórczej pracy z tekstem, poetka, w 2017 r. w wydawnictwie Mamiko ukazał się jej debiutancki tomik poezji „Debut”. Ponad rok spędziła w Indiach, gdzie m. in. pracowała na farmach ekologicznych oraz pomagała dzieciom z wiejskich rodzin, ucząc ich angielskiego z wykorzystaniem gier i zabaw. Interesuje się także naturalnym budownictwem i technologią odnawialnych źródeł energii, jej marzeniem jest zbudowanie własnego domu w oparciu o naturalne materiały, w możliwie dużym stopniu niezależnego energetycznie. Uczestniczyła w 1. edycji Lata Twórców Fundacji Cohabitat w Marcinowie, gdzie m. in. uczyła się ciesielstwa i użyźniania ziemi.

Ewa Dobiech-Czech

Pedagog i trener – absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Szkoły Trenerów „Sieć”.  Ponadto ukończyła Podyplomowe Studium Prawa Pracy i Prawa Socjalnego, Studium Socjoterapii oraz niezliczoną ilość warsztatów i treningów dotyczących umiejętności wychowawczych, interpersonalnych oraz p/przemocy. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy wykładowo-warsztatowej z dziećmi i dorosłymi. W swojej karierze zawodowej była m.in. dyrektorką domu dziecka, pedagogiem szkolnym oraz wykładowcą na uczelni wyższej na wydziale pedagogiki i socjologii. Jest przekonana, że nauka sama w sobie jest przygodą, że cały świat to nauka i tym stara się zarazić ludzi, z którymi pracuje.

Prywatnie – uwielbia podróże, szczególnie poznawanie nowych krajów „od kuchni”. Najdziwniejszą potrawą, jakiej próbowała był…stek z krokodyla. Uwielbia chodzić po górach, grać w brydża i czytać książki. Uważa też, że wszystko co człowieka w życiu spotyka ” jest po coś ” i stara się z każdego doświadczenia wyciągać naukę.

Anna Sikora

Biolog, absolwentka wydziału Biologii i Ochrony Środowiska na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła studia podyplomowe – Wychowania do życia w rodzinie oraz kursy i warsztaty przygotowujące do prowadzenia ciekawych zajęć z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Realizatorka wielu projektów edukacyjnych z zakresu  szeroko rozumianej ekologii, posiadające wieloletnie doświadczenie w pracy metodami rozwijającymi kreatywności nastawionymi na aktywizację uczestników.
W życiu zawodowym osiąga spełnienie, realizując swoje pasje jako nauczyciel przyrody w jednej z łódzkich szkół oraz jako trenerka podczas zajęć realizowanych przez Fundację w ramach projektów.  Stara się zarazić swoich uczniów pozytywnym nastawieniem do świata oraz przybliżyć im tajemnice natury. Uważa, że w dzieciach drzemie ogromna siła i moc, która jest potrzebna przyrodzie dlatego zachęca do udziału w organizowanych akcjach na rzecz przyrody i środowiska. Dla swoich uczniów jest w stanie poświęcić swój wolny czas, dlatego chętnie organizuje wraz z nimi wyjścia, wycieczki bierze udział w konkursach. Swoim postępowaniem chciałaby kształtować pozytywnie wizerunek nauczyciela. W wolnych chwilach razem z  synkiem, mężem i ukochanym psem  wyjeżdża, zwiedza Dziką Polskę, najlepiej jej na Mazurach- tam czuje się jak w domu. Wszędzie gdzie się pojawi, robi zdjęcia, obserwuje i pochłania otaczający świat.